Turul Marii Britanii 2016 (The Great Britain Cycling Tour 2016)

Turul Marii Britanii 2016

Mergand pe premisa ca atunci cand iti doresti ceva cu adevarat, tot universul comploteaza sa te ajute in indeplinirea dorintei tale, am dus la bun sfarsit si cel de-al doilea mare proiect cicloturistic – Turul Marii Britanii, si nu singur, ci insotit de unul dintre prietenii mei, Andrei Rozescu. As avea atat de multe de povestit, atat de multe de impartasit cu voi, de aratat… O sa incep sa va impartasesc bucuria mea si sa sper ca energia cu care m-am intors si pe care o exprim de fiecare data cand ma gandesc la acest tur va ajunge la voi ( pentru cei interesati ne puteti urmari si pe pagina de facebook – The Great Britain Cycling Tour 2016 – unde jurnalul experientei nostre este intesat de poze si descrieri ale gandurilor si faptelor noastre).

A fost mai mult decat am visat ca va fi! Am trait mai intens decat m-am asteptat! Am trecut peste greutati si peste obstacole cu gandul ca totul va fi bine pana la urma… Si asa a si fost! Am pedalat, am vizitat, am dormit si am mancat la atat de multe persoane noi ( tin sa mentionez ca am avut si cateva persoane carora le-am fost gazda anul trecut tot prin intermediul www. warmshowers.org – you are the best!), am socializat, am baut o gramada de soiuri de bere ( 12% alcool!), am trait o experienta de neuitat. Turul Bruxelles- Malmo 2015 a dat startul unei modalitati de a petrece un concediu, o vacanta cum vreti sa-I spuneti, cu cap. Timp fructificat 100% si chiar mai mult (matematic nu-mi permit sa ma mai exprim, dar sufleteste depaseste cu mult). Pe scurt: 9 feriboturi, 3 avioane, 2400 km pedalati, 21 de gazde, 10 tari ( Suedia, Polonia, Scotia, Irlanda de Nord, Irlanda, Isle of Man, Anglia, Tara Galilor, Isle of Wight, Franta) si infinit de multe momente de neuitat.

Am avut parte si de un amalgam de zile: zile ploioase, dar pline de energie;  zile senine si calduroase de care am profitat la maxim si ne-am racorit in Marea Nordului si in Marea Baltica si in care pur si simplu am trandavit pe plaja; zile in care nu am pedalat, profitand de ele pentru relaxare fizica si vizitare de imprejurimi, locuri, muzee, catedrale etc ; zile in care ne-am reparat bicicletele; zile peste zile … 36 la numar.

Calatoria noastra a inceput intr-o dupa-amiaza de vara, 11 iulie mai exact, cand ne-am indreptat spre Stockholm. Am traversat cu ferryul Marea Baltica si am ajuns in Polonia. Au urmat in ordine Gdansk si Aberdeen (  Info point:  Parcul National Cairngorms reprezinta 1/5 din Scotia). Imagini spectaculoase!

Am continuat cu Braemar, Perth, Glasgow, Troon, Cainrnrayen, Belfast, Termonfeckin, Dublin, Port Erin( Info point: am luat cel mai vechi tramvai din lume aflat inca in functiune si am ajuns in Snaefell Summit, cel mai inalt punct de pe intreagul teritoriu Isle of Men si bineinteles am avut parte de un tur spectaculos al circuitului TT) , Manchester, Liverpool, Machynlleth, Abertysswg, Cardiff, Bath (la iesirea din oras trecem printr-un fost tunel feroviar ce a fost convertit in pista de biciclete- info point:  este unul dintre cele mai lungi tuneluri ventilate natural (1.5Km), foarte frumos luminat, iar pe alocuri cu muzica), Yeovil, Cheddar, Weymouth, Durdle Door( Info point- The tank Museum din Bovington este cel mai fascinant muzeu de tancuri din lume) , Bornemouth, Lymington, Isle of Wight, Portsmouth, St. Malo, Mont St. Michel, Avranches, Caen, Rouen si am incheiat turul in Beauvis.

36 de zile petrecute impreuna… ne-au creeat o PRIETENIE adevarata!

Invingeti-va frica si prejudecatile! Traiti-va visul sau visele!
Fiti liberi! Fiti fericiti!

Autori: Dr. Sorin Gageanu si Andrei Rozescu
Tehnoredactor: Dr. Sorina Plitea

2018-06-07T10:20:49+00:00

PROGRAMARI

Stabiliti o programare online si va vom contacta in timp util, pentru confirmare.